štvrtok 4. februára 2016

Sladké Raňajky

Ahojte! Môj prvý príspevok na blogu bude patriť raňajkám - základu dňa! Teda aspoň pre mňa je to prvá vec, na ktorú myslím od otvorenia očí až po samotné uskutočnenie. Keďže som typ človeka, ktorý miluje jedlo a lúbim zjesť všetko, čo nezje mňa. 

Raňajky si najčastejšie pripravujem na sladko. Neobľubujem pečivo a tak dávam prednosť buď lievancom (viď foto) alebo ovsenej kaše na milión spôsobov! 





Čaj z domácich byliniek nesmie chýbať! To v našej málopočetnej rodinke zabezpečuje mamina, ktorá sadí a suší všetko, čo sa len na našej záhradke zmestí a tak máme celú zimu zásob všetkého možného. 





Ak sa Vám začali zbiehať slinky na takúto dobrotku nižšie je recept na prípravu týchto lahodných lievancov.


Recept: 

Budeme potrebovať: 
  • 2 hrnčeky polohrubej múky
  • 1/2 hrnčeka kryštálového cukru 
  • 2 hrnčeky mlieka
  • 2 vajíčka
  • štipka soli 
  • kôra z 1 dobre umytého citróna
  • 1/2 kocky droždia

Postup:

Vo veľkej mise zmiešame múku s cukrom, prilejeme mlieko a poriadne rozmiešame. Potom pridáme 2 celé vajíčka, štipku soli a kôru z citróna. Ak sa Vám bude zdať cesto príliš husté, môžete pridať ešte trochu mlieka. Nakoniec do cesta zamiešame poriadne rozdrobené droždie. Cesto necháme cca 15 minút na teplom mieste. Lievance pečieme na kvapke oleja tak, aby boli z oboch strán zlatohnedé. 

Ozdobenie nechám na Vašej fantázii. Ja som si natrela lievance domácim ríbezľovým džemom a vrch poliala vymixovanou kyslou smotanou s vanilínovým cukrom a posypala plátkami mandlí. 

Prajem dobrú chuť a krásny dník!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára