nedeľa 1. mája 2016

Pavlova torta s lesným ovocím

Ahojte!

Konečne je tu mesiac máj, môj najobľúbenejší! Príroda v plnom rozkvete, všade vôkol samá žltá, ružová, fialová a krásna čerstvojarná zelená, vtáci prenádherne čvirikajú, vo vzduchu cítiť lásku….A keď je tá nedeľa a v nedeľu se nic nedelá, pripravila som si pre vás rýchlu a ľahkú tortu, ideálnu pre nečakané návštevy….

Určite ju niektorí poznáte, ide o tortičku, ktorej korpus sa skladá z bielkov niečo podobné ako pusinky. A keďže tam nejde ani gram múky je naozaj veľmi ľahká. U nás doma bola hneď fuč. Ušiel sa mi iba jeden kúsok! 

Tak nebudem vás napínať, prikladám recept a pár foto….




Potrebujeme: 
  • 5 bielkov
  • 220 g krupicového cukru
  • 2 PL solamylu
  • 2 KL vínného octu (ja som použila jablčný a keď dáte aj klasický, myslím že sa nič nestane

Postup:

Najskôr si vyhrejeme rúru na 160 stupňov. Vyšľaháme 5 bielkov do tuha, potom postupne pridávame 220g krupicového cukru, 2 PL lyžice solamylu a 2 KL vínneho octu. Na plechu si na papieri na pečenie obkreslíme tanier a nanesieme do tvaru snehovú hmotu. Tortu vložíme do rúry, ale teplotu stiahneme na 120 stupňov a sušíme cca 90 minút. 

Ja som navrch vyšľahala smotanu a dozdobila lesným ovocím. Samozrejme vrchný krém a zdobenie je na každého fantázii….



Prajem dobrú chuť a ničím nerušenú prvomájovú nedeľu! 

2 komentáre: