utorok 23. februára 2016

Nórsko - Bergen

Ahojte! 

Posledný víkend som trávila tak trochu mimo domova, dopriala som si totiž krátky výlet do nádherného Nórska. Vždy som túžila vidieť severské krajiny a keď ma kamarátka zavolala, neváhala som ani minútu. 

Leteli sme z Prahy. Cesta bola nekonečná a únavná. Dva dni strávené v upršanom a druhom najväčšsom mesta Nórska - v Bergene sa môžu začať. A boli naozaj rýchle a krásne. 


Prvý deň sme pozreli mestečko, centrum a druhý sme dali "light" túru na Floyen. Hore sa dá dostať buď po svojich alebo zubačkou. My sme si vybrali prvú možnosť, nakoľko to trvalo iba 40 min a pohyb obe milujeme. Na vrchole sa nám naskytol prenádherný pohľad na celé mesto, ktoré sme mali ako na dlani. Späť sme sa zviezli zubačkou, keďže hore začalo snežiť a pomaly sa schylovalo aj k zotmeniu. Zubačka ide priamo do centra a trvá to približne 10 min a aj cena je prijateľná. 



V diaľke sa pýšiaci Ulriken

Ako sme prechádzali mestom a míňali väčšie, menšie, širšie, užšie uličky, cítila som sa ako v nejakom filme. Tie ulice boli naozaj ako vystrihnuté z časopisu či televízie. Tie domčeky sú naozaj rozprávkové, je to úplne niečo iné, než načo sme my doma zvyknutí. 





Bergen mi naozaj učaroval. Je to mesto obklopené siedmimi horami, čiže všade kam ste pozreli boli iba zasnežené kopce. Jednoducho pastva pre oči. 


Výhľad Floyen 






Samozrejme trh s čerstvými rybami sme nemohli vynechať




Jar pomaly ale isto prichádza aj do kvetinárstiev v Nórsku, aj keď na pocit tomu tak nie je ani zďaleka, ani počasie tomu nepridáva. V Bergene za deň zažijete naozaj všetko - od krúp cez sneženie, dážď či slnko a znova dážď, vietor,...



Krátky ale za to krásny víkend plný nezabudnuteľných zážitkov za 
nami…A aký bol ten Váš? 

2 komentáre:

  1. Krásne fotky! Pripisujem Nórsko na zoznam a ty mi musíš všetko porozprávať <3

    OdpovedaťOdstrániť