streda 9. marca 2016

Zdravé pokušenie

Ahojte!

Nedávno som vyskúšala nový koláčik, v "zdravšej" verzii bez celosvetovo známych "bielych jedov", bez múky a cukru a rada by som sa s vami oň podelila. Bol taký výborný, že celý som ho ani nestihla odfotiť :D (A to vždy keď vyskúšam "zdravé" dezerty to u nás doma nik nechce jesť :( ) No tento je ozaj výnimka…


Ale aspoň pár fotečiek, síce iba jedného kúska, ktorý mi ostal…Ten kto miluje kombináciu čerešieň (višieň) a maku si isto príde na svoje a bude ho milovať od prvej chvíle ako si do úst vloží prvé sústo…




Takže nebudem vás dlhšie napínať a prikladám aj receptík, aby ste ho rýchlo mohli vyskúšať!

Budeme potrebovať: 


300 g čerstvo pomletého maku

4 vajíčka
100g masla
120 g medu
100 g bieleho jogurtu alebo kyslej smotany
250 ml smotany na šlahanie
Zavárané višne alebo čerešne
Višňový alebo čerešnovy džem
1 lyžička kypriaceho prášku (ja som omylom dala celý :D)
Štipka soli

Postup: 

Najskôr si pomelieme mak. Vajíčka si rozdelíme a bielka so štipkou soli vymiešane do snehu.

V druhej miske zmiešame mak s kypriacim práškom, následne pridáme žĺtka, med, jogurt a roztopené a vychladnuté maslo. Poriadne premiešame a nakoniec primiešame aj sneh. Celé cesto riadne vymiešame a nalejeme do formy s priemerom 22 cm a pečieme na 170 stupňoch cca 40 min.

Po dopečení necháme riadne vychladnúť, rozrežeme na polovicu a natierame džem, poukladáme čerešne (višne) a natrieme polkou vyšľahanej šľahačky. Prikryjeme druhou polovicou rozrezaného korpusu a postup zopakujeme. Vrch som postrúhala čokoládou. 



Máte radi takéto kombinácie? 
Prajem dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára